Att känna sig stolt över sig själv är inte alltid så lätt och självklart. Många jobbiga år med otroligt dålig självkänsla och självförtroendet i botten. Att tro att alla i omgivningen skulle tycka illa om en är ett sätt att försvara sig själv, att inte bli bisviken när det på riktigt skulle hända. 


Tyvärr blir det då att man inte släpper in någon tätt in på sina känslor. Att inte låta någon veta hur man egentligen känner. 
- gå imot det! Var stark! Det är inget fel. - är några ord jag haft ringande i huvudet under mååånga år. 

Men att tänka att det bara kommer försvinna är fel. Man måste lära sig att tycka om dig själv för att kunna ta till sig vad andra säger. Att våga ta hjälp - en hjälp som kan hjälpa dig förstå varför du mår dåligt - en hjälp som får dig att tänka om - en hjälp som kan komma från en helt random människa - en hjälp du själv måste vilja ta.

Denna hjälp kom för mig långt innan jag själv egentligen visste det. Att ha människor i skolan som alltid fanns där,ända från grundskolan men inte minst gymnasiet men som jag blockerade. Familjen som alltid funnits där. Vänner som jag tyvärr tappat kontakten med men som jag verkligen skulle vilja lära känna igen och alla nya fina vänner som fått mig att våga vara mig själv. 

Jag är jag och jag är stolt över det. Jag kan ha upp och ner gångar men i det stora hela så har jag på något sätt kunnat accepterat vem jag är och den jag är - är bra. 
Jag finns för min familj och dem finns för mig - mina vänner är helt otroliga och inte minst min fina pojkvän som alltid får mig känna mig som den mest älskvärda personen-även när jag mår som sämst ❤️

Så till alla där ute. Acceptera vem nu själva är. Var er själva. Kan inte omgivningen med er - då är det fel umgänge. Var stolt över dig själv - det är då du är bäst 💪🏼

1 kommentarer

Storasyster

09 Dec 2016 00:01

Jag är också stolt över dig! <3

Kommentera

Publiceras ej